Apikal rezeksiyon

Apikal rezeksiyon, inatçı kök apselerinde diş köküne dışarıdan yapılan tedavidir. Apikal rezeksiyon, dişin kemik içinde bulunan kök ucundaki iltihaplı kısmın cerrahi olarak alınması işlemidir. Dişlerin kök ucunu hedef alan minör bir ameliyat diyebiliriz. Dişin kök ucunun ve etrafındaki ilişkili enfekte veya patolojik dokunun çıkartılması şeklinde uygulanan, kanal tedavisinin lezyonu iyileştirmede yetersiz kaldığı durumlarda sıklıkla tercih edilmektedir.

Apikal Rezeksiyon Uygulaması Nasıl Yapılır?

Uygulanışı aşaması, aşağıda sırasıyla ele alınmıştır:

• Lokal anestezi altında uygulanır.
  • Anestezi sonrasında, diş etlerine insizyon yapılmaktadır. İnsizyonun ardından, diş eti flabi kaldırılmaktadır.
  • Diş kökünün çevresinde bulunan kemikte küçük bir pencere açılarak, kök ucunda bulunan kist ya da enfekte bölgeye ulaşılmaktadır.
  • Diş kökü düzeltildikten sonra, kanal tedavisinin diş köküne denk gelen bölümü kökün dışından içeri doğru biraz derinleştirilir.
  • Açılan oyuğun içerisine, dışarıya sızdırma yapmayan özel bir dolgu malzemesi doldurulur ve açılan kanalın ağzı tekrardan kapatılır.
  • Kistin alınmasının ardından kalan boşluk, serum fizyolojikle bolca yıkanır.
  • Kist boşluğunda, büyük miktarda defekt meydana gelmişse, kemik greftleri kullanılarak, bölge kapatılır.

uygulaması aşamasında kesi açılan yumuşak dokular, hassas dikişlerle kapatılır ve operasyon sonlandırılır.

Apikal Rezeksiyon Tedavisi Yerine Diş Çekilmeli mi?

Bu tedavi , dişi çekmek yerine kurtarmak amacıyla uygulanır. Çekim mi apikal rezeksiyon mu ? Kararını vermede önemli kriter , diş kökünün uzunluğudur. Eğer diş kökü normalden kısaysa, enfeksiyon veya kist ile birlikte kökün 1/3 ü de alınacağından, dişi çekmek daha başarılı bir tedavi olabilir. Apikal rezeksiyonda dişlerin 2/3 kısmı sağlam kalmalıdır.

Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Kanal tedavisinin destekleyici uygulaması olan apikal rezeksiyon tedavinin etkinliğini arttırırken dişlerin doğal görünümüne kavuşmasını sağlar. Tedavisinin avantajları şunlardır:

• Diş kayıplarını engeller.
  • Dişlerdeki enfeksiyonları durdurur.
  • Dişe fonksiyonunu yeniden kazandırır.
  • Enfeksiyonun kök ucundaki dokulara ulaşmasını engeller.
  • Diş ağrılarının ve şişliklerinin önüne geçer.

Kök apselerini ortadan kaldıran apikal rezeksiyon sayesinde dişlerinizi kaybetme tehlikesi yaşamazsınız. İyileşme süresi kısadır ve diş bakımınıza dikkat ettiğinizde de tedavinin başarı oranını arttırırsınız. Fiyatı da ekonomik olduğu için bütçenizi sarsmayacaktır.

İşleminden Sonra Enfeksiyon Tekrarlar Mı?

Bu tedaviden  sonra enfeksiyonun tekrarlaması, var olan bir risktir. Hastanın tekrarlama olup olmadığını takip edebilmesi mümkündür. Diş köklerinde şişlik, iltihap ve ağrı gibi durumların oluşması ile beraber tekrarlamadan şüphelenilebilmektedir. Ayrıca hastanın ameliyatından sonra eğer enfeksiyon oluşur ise; bu durumda işlem yapılan bölgenin açılması ve hastalıklı bölgenin temizlenmesi gerekmektedir.

Apikal Rezeksiyon Tedavisi Görmüş Dişler Ne Kadar Kullanılır?

Tedavi sonrası sağlam dişin durumu diş hekimi tarafından kontrol edilir. Sonrasında 3. ay, 6. ay, 12. ay ve 24. aylarda röntgen ile bakılır ve kök etrafında yeni kemik oluşumu izlenir. Ayrıca iki yıl içerisinde herhangi bir sıkıntı çıkarmayan,  klinik ve radyolojik değerlendirmelerde belirli kriterleri karşılayan dişlerin tedavisi başarılı kabul edilir.

Apikal rezeksiyon uygulama fiyatları

Uygulamanın yapılacağı diş sayısına, dişlerin deformasyon boyutuna, hastanın farklı tedavilere ihtiyacı olup olmamasına göre değişmektedir. Fiyatları hakkında sağlıklı bilgi almak ve tedavi detaylarını öğrenmek için diş hekiminize ulaşabilirsiniz.