Diş tedavisi sonrası yapılacaklar

Sevgili hastamız,

Kanal tedavisi sonrası ilgili dişinizde tedavinin doğal sonucu olarak bir miktar ağrı yaşayabilirsiniz. Henüz uyuşukluk geçmeden bir ağrı kesici almanız süreci sizin açınızdan daha konforlu hale getirecektir.

Uyuşukluk geçene kadar dilinizi ve dudağınızı ısırmamak için herhangi bir besin tüketmeyiniz.

İlgili dişinizin üzerine basarken ilk birkaç gün daha fazla olmakla birlikte giderek azalan bir dokunma hassasiyeti yaşayabilirsiniz.

Kanal tedavili dişinizin tüm işlemleri bitene kadar (dolgu veya üzerinin zirkonyum kron uygulaması) lütfen sert gıdalardan koruyunuz.  Çünkü zaten madde kaybına uğramış olan dişiniz dolgu veya kaplama ile desteklenmezse kırılma riski vardır.

Doktorunuz gerekli görürse antibiyotik ve ağrı kesici ilaç tedavisi konusunda size bilgi verecektir.

Bazı özel durumlarda abse gelişebilir, yüzünüzde şişlik, diş çevresinde kızarıklık görülebilir. Böyle bir durumla karşılaşmanız halinde lütfen bizimle temasa geçiniz.

Kanal tedavisi sonrası dişinizi yılda bir defa kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

Kanal tedavisi sonrası diş üzerine basamama şikayeti için ne yapılabilir?

Doktorunuzun verdiği ilaçları düzenli olarak kullanın. Kanal tedavisi yapılan bölge ile sert gıdalar yemeyin. Kanal tedavisi yapılan dişinizde yükseklik varmış gibi hissediyorsanız ve bu his 1-2 gün içinde geçmediyse doktorumuzdan randevu alıp yüksekliğini kontrol etmesini rica edebilirsiniz. Yemek yerken ağrınız büyük ihtimal azalacak ama bir müddet daha devam edecektir.

Kanal Tedavisi Sonrasında Ağrı Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisi uygulamasından sonra meydana gelebilecek ağrı kişiden kişiye ve dişin yapısına göre değişiklik göstermektedir. Bazı hastalarımızda hiç ağrı olmazken bazılarında ise şiddetli ağrılar görmek mümkündür. Bu nedenle kanal tedavisi sonrasında doktorunuzun sizin için belirlemiş olduğu ilaçları kullanın. Eğer kanal tedavisi sonrasında ağrınız 2 veya 3 gün içinde geçmiyor ise tekrardan doktorunuza başvurmanız gerekir. Kanal tedavisi sonrasında ağrılar genelde ertesi güne geçmektedir. Kanal tedavisinden sonra şiddetli ağrı yaygın olmamakla birlikte, tedavi edilen bölgede biraz ağrı hissetmeniz normaldir. İyileşme süresince diş çevresindeki bölgenin ağrılı ve hassas olması olasıdır. Bu tedavi sırasında insanların ağızları uzun süre açık kalması gerektiği için bazı kişilerin kanal tedavisinin ardından çeneleri ağrımaya başlar.