tamamlanmayan kanal tedavisi
Şiddetli bir diş ağrısı ile diş hekiminize başvurdunuz. Hekiminiz dişinize kanal tedavisinin ilk aşaması ekstirpasyon (diş sinirinin çıkarılması) işlemini uyguladı ve ağrınız geçti. Tamamlanmayan kanal tedavisi daha sonra dişinizde olumsuz sonuçlara neden olacaktır.

Hastaların bir kısmı ağrı nasıl olsa geçti diye kanal tedavisini tamamlamadan tedavilerinin devamına gitmemektedir. Bir kısım hasta hastanelerin veya fakültelerin yoğunlukları nedeniyle tedavilerini tamamlayamamaktadırlar. Böyle durumlarda ilk birkaç ay bir sorun fark edilmese de daha sonra problem ortaya çıkmaktadır. Çok kolaylıkla bitirilebilecekken tedavi süreci maalesef olumsuz sonuçlanabilmektedir.

Geçici dolgu ne kadar zaman kullanılır?

Yarım kalan tedavi

Hekiminiz tarafından size bitti denilmeden kanal tedavisini yarım bırakmamalısınız. Kanal tedavisi sonrası dişin üzerine bir dolgu yapılması planlanmışsa dolgunun en kısa sürede yapılması geçici dolgularla 15 günden fazla durulmaması çok önemlidir. Kanal tedavisi sonrası bazı durumlarda dişi bir zirkonyum kuron veya metal destekli bir porselen kuronla restore ederek koruma altına almak gerekebilmektedir. Dişinize dünyanın en iyi kanal tedavisi bile yapılmış olsa üzerine gelecek talihsiz bir kuvvetle kırılırsa çekim tek seçenek olmaktadır. Kuronlanmamış kanal tedavili dişlerde kırık çok fazla karşılaşılan bir çekim sebebidir.

Tamamlanmayan Kanal tedavisi tam olarak bitirilmiş bir diş;

• Kanal içerisinde gütta percha denilen özel kanal dolgu malzemesiyle tam olarak doldurulmuş,
  • Kanal ağızları sızdırmaz bir dolgu malzemesiyle kapatılmış,
  • Diş dolgusu bitirilmiş ve fonksiyonel olarak kapanışta,
  • Gerekiyorsa üzerine zirkonyum veya metal destkeli bir kuron ile restore edilmiş olmalıdır.

Kanal Tedavisinde Hekimin Tecrübesi

Kanal içerisinde kullanılan genişletme aletlerinin kapasitesi ve çalışma prensipleri hekim tarafından çok iyi bilinmelidir. Aksi takdirde en sık karşılaşılan endodontik komplikasyon olan “kanal içerisinde alet kırılmaları” meydana gelebilmektedir. Kanal içerisinde alet kırılmalarının yanı sıra  aletlerinin yanlış kullanılmaları sonucu diş kanalının iç yapısı bozulabilmektedir. Kanal ucuna ulaşım imkansız hale gelebilmektedir. Bu tür komplikasyonlar yine tecrübeli ve dikkatli bir hekim tarafından en aza indirgenebilmektedir.

Bir diğer komplikasyon ise kullanılan aletlerin hastalar tarafından bir anlık bir refleksle yutulması veya aspire edilmesidir. Ayrıca kanal tedavisi sırasında kullanılan aletlerin keskin ve sivri oluşları büyük risk teşkil etmektedir. Bu yüzden kanal tedavisi sırasında “rubber dam” uygulaması ile bu komplikasyonun oluşması ihtimali en aza iner. Rubber dam sadece ilgili dişi açıkta bırakacak şekilde tüm ağzı örten bir örtüdür. Hem hekim hem de hastalar için konforlu bir çalışma ortamı sağlamaktadır.