Kanal tedavisi hangi durumda yapılır

KaKanal tedavisi hangi durumlarda yapılır sorusuyla sıklıkla karşılaşırız. Dişlerinizin köklerinden birinde veya daha fazlasında pulpa enfeksiyonu veya hasarı varsa ya da dişlerinizde bir abse meydana gelmişse kanal tedavisi yapılması gerekebilir. Bu hasar veya enfeksiyon tedavi edilmemiş bir diş çürüğü, dolgu altında bir çürük, diş kırılması, diş sıkma(bruksizm) veya dişeti hastalığından kaynaklanabilir.

Kanal tedavisi yapılması gereken durumda  işlem prosedürü sırasıyla şöyledir;

• Dişin kanallarına ulaşımın en uygun olduğu yerinden diş hekimi tarafından bir giriş kavitesi açılır.
  • Dişin kanalının veya kanallarının uzunlukları ölçülür.
  • Bir taraftan uygun dezenfektan veya kimyasallarla kanalların yıkama işlemi yapılırken bir taraftan kanal şekillendirme ve genişletme işlemi gerçekleştirilir.
  • Kanalların doldurulabilmesi için uygun koşullar elde edildiğinde özel dolum malzemeleriyle kanallar doldurulur.
  • Dişin üst dolgusu da yapılarak tedavi tamamlanır.

Kanal tedavisi sonrası dişlerin daha kırılgan hale gelmesi nedeniyle dişlerin  üzerlerine bir kuron yapılması gerekebilir. Büyük çoğunlukla kanal tedavi sonrası kırılan dişler küçük azı dişleri olmaktadır. Büyük azı dişlerimizin de kanal tedavisi sonrası kırıklarıyla sıklıkla karşılaşılmaktadır. Özellikle diş sıkma alışkanlığı olan bireylerde bu durum daha da fazla karşımıza çıkmaktadır.

Kanal tedavisi hangi durumda yapılır

Endodontist kimdir?

Diş hekimliği eğitimine ek olarak endodonti uzmanları en az üç yıllık, teorik ve pratik olarak kanal tedavisinin teşhis ve uygulanması konusunda ileri tekniklerin kullanıldığı bir eğitim alırlar. Bu nedenle birçok diş hekimi kendi hastalarını kanal tedavilerinin yapılması için endodontistlere yönlendirmektedirler.

• Dişlerin kanallarına ulaşım esnasında en az doku kaldırarak çalışmak
  • doğru yerden kanallara ulaşımı sağlamak önemlidir.
  • Kanallara ulaşım sonrası ekstra kanal varlığında doğru yaklaşımı sergilemek önemlidir.
  • Ayrıca kanalların genişletilmesi sırasında mevcut kanal anatomisini bozmadan en ideal şekilde çalışmakta önemlidir.
  • Kanal boyutunu doğru belirleyip çevre dokulara zarar vermeden yıkayıp temizlemek
  • en doğru kanal dolgu malzemesiyle kanalları doldurmak oldukça önemlidir.

Bu aşamalarda yapılacak en ufak hata dişlerde geri dönüşü mümkün olmayan hasarlara neden olabilir. Bu yüzden  kanal tedavisi işlemlerinin bir endodontist tarafından yapılması olası riskleri minimuma indirebilecektir.