Kanal tedavisi sonrası kaplama

Kanal tedavisi, hasar görmüş veya iltihap kapmış dişleri onarmak veya kurtarmak için yapılan tedavi yöntemidir. Dişin kök kanallarına ulaşmak için açılan kavite nedeniyle dişin bütünlüğü kaybolur ve dayanıklılığı azalır. Böyle durumda dişlerin güçlendirilmesi gerekir. Kanal tedavisi sonrası kaplama yapılması, dişe ihtiyacı olan dayanıklılığı ve işlevselliği kazandırmakla birlikte sağkalım oranını da artır. Kanal tedavisi olan her dişe kaplama yapmak gerekli olmasa da, aşırı kayıba uğramış tüm dişler mutlaka kuron ile desteklenmeye ihtiyaç duyarlar.

Kanal tedavisi sonrası kaplama

Kanal Tedavisi Sonrası Kaplama Neden Yapılır?

Kanal tedavisinden sonra yapılan diş kaplamalarının, dişlerin hayatta kalma şansını yüksek oranda arttırdığını gösteren çok sayıda çalışma vardır. Kaplama yapılan dişlerin sağ kalım oranının oldukça yüksek olduğu gösterilmiştir. Kanal tedavisi sonrası kaplama yapılmasının bazı önemli nedenleri şunlardır:

• Kırılgan Dişleri Onarır: Enfeksiyonlu diş kanal tedavisinden sonra çok daha kırılgan bir hale gelebilir. Dayanıklı olan kaplamalar, bu sorunu ortadan kaldırır ve olası bir hasarı önleyerek dişlerin daha uzun ömürlü olmasına yardımcı olur.
  • Dişlerin Doğal Renk Görünümü:  Kaplamalar  dişler üzerinde daha beyaz ve doğal bir görünüm sağlar. Bazı dişler, kanal tedavisinden sonra renk değişikliği gösterebilmektedirler.
  • Enfeksiyonları Önler: Diş yüzeyindeki geniş dolgu veya restorasyonlar zamanla deforme olabilmekte sızıntıya engel olamamaktadırlar. Kaliteli malzeme ve doğru planlamayla yapılmış kuronlar çok uzun sürelerle dişlerinizi koruyabilmektedirler.

Hangi Dişlere Kanal Tedavisi Sonrası Kaplama Yapılması Gerekli?

Kanal tedavisi, dişleri daha fazla enfeksiyondan kurtarır ancak, kanal tedavisinden sonra dişlerin içeriğindeki sağlıklı doku miktarı azalacağı için diş ciddi oranda zayıflar. Dişlerin sağlıklı bir duruma gelmesi için diş kaplaması ile güçlendirilmesi gerekir.

Kaplama Yapılmış Dişe Kanal Tedavisi Yapılabilir Mi?

Kaplama yapılmış bir dişe bazı durumlarda, kanal tedavisinin yapılması gerekir. Genel olarak kaplamalar çatlamış, hasar görmüş ya da onarılması gereken dişleri sağlıklı bir hale getirmek için yapılsa da bazen kaplama yapılmış diş altında çürükler ortaya çıkabilir. Ya da bazen kanal tedavilerinin yenilenmeleri gerekebilir. Kaplamalar çıkarılarak kanal tedavileri yapılabildiği gibi bazen kaplamaları çıkarmadan uygun yerlerinden sanki normal bir diş gibi kavite açılarak ta kanal tedavisi yapılabilmektedir.

Kanal tedavili dişlerin üzerine hangi tür kaplamalar tercih edilmelidir?

Kanal tedavisi sonrası dişin üzerine bir restorasyon planlandığında onu en iyi şekilde destekleyecek, dişetine neredeyse hiç olumsuz etkisi olmayacak, çok uzun yıllar deforme olmadan kullanılabilecek bir materyal seçilmelidir. Son yıllarda zirkonyum kuronlar oldukça popüler olmuşlardır. metal destekli porselen kuronlar, zirkonyum destekli porselen kuronlar ya da monolitik zirkonyum kuronlar kanal tedavili dişlerin üst yapı restorasyonu olarak tercih edilebilirler.